perjantai 28. helmikuuta 2014

Lesbian Lumberjack Look

 
Pitkästä aikaa vähän päivän asukuvia. On mielenkiintoista, miten blogien lukeminen ja blogin kirjoittaminen muuttaa pukeutumista. Minä olen ollut aina todella huono seuraamaan muotia ja muutenkin se, mitä mulla on tänään päällä ei ole ollenkaan mun ensimmäinen asia mielessä aamulla. Kuitenkin viime vuosina olen alkanut oikeasti miettimään, mitä mulla on päällä. Tottakai on edelleen niitä päiviä, jolloin oikeasti haluaisin pukeutua 'Poncho ja Hotpants comboon', mutta nykyisin otan vaikutteita lähinnä juuri toisten blogeista pukeutumiseeni.
Sen näkee naamastakin - Minä en ole ikinä ollut ns. prinsessatyttö. Meikkaan aika harvoin, enkä osaakaan meikata. Se ei ole koskaan ollut vaan prioriteetteihin kuuluva taito opetella. Joskus mietin, että ehkä ihmiset ottaisivat minut vakavammin, jos osaisin tehdä taidokkaan meikin naamaan. Toistaiseksi en ole kuitenkaan harjoitellut, sillä sen tekeminen vaatisi sitä kuuluisaa aikaa, jota muutenkin ihmiselämässä on liian vähän.  
 Tänä talvena olen käyttänyt paljon hameita, mutta myös tietenkin farkkuja. Nämä taitavat olla niitä vaatekaapin kulmakiviä: Talvella tummansiniset ja mustat farkut, kesällä vaaleansiniset ja valkoiset.
 Untuvatakin ostin Pekingistä viime vuonna, kun siellä oli niin pirun kylmä, että meinasin jäätyä. Olen aina ajatellut, että untuvatakki ei sovi minulle, kun se lihottaa entisestään. Tämä oli kuitenkin ihan kiva malli. Tottakai siinä on hieman sellainen bumblebee fiilis, mutta loppujen lopuksi sen kestää, kun se on niin lämmin.
 Mieheni mielestä tän mun asun nimi on 'Lesbian lumberjack look', mutta se on kuulemma vaan hyvä asia... Ostin ton paidan Pekingistä joulukuussa. En ole mikään paitapuseroihminen sitten yhtään, mutta ehkä näin vanhempana alkaa käyttää niitäkin juttuja, jotka lapsena yökötti. Vähän niin kuin marjapuuro, jota en voinut syödä yökkäämättä - hyväähän se on!
Farkut - Vila
Saappaat - Clarks
Paitapusero - Gap
Toppi - Zara
Laukku - Muslimikortteli Xi'anissa
Takki - Dazalan Jie, Beijing
Kaulahuivi - Pieces
Vyö - Isän vanha
 Olen pikkuhiljaa treenaamassa itselleni uutta hovikuvaajaa... Olemme työpäivän ohessa tehneet minimalistisia kamerankäyttöharjoituskävelyjä Jyväsjärven rannalle. Kelit ovat olleet, mitä on, mutta ystäväni on kehittynyt kovasti hommassa, hyvä! Vähän niin kuin ruokienkin kanssa minulla on usein sellainen olo, että se menee 'liian nopeasti ohi' ellei siitä ota kuvaa... Niinpä ei olisi ollenkaan pahitteeksi, jos päivittäin saisi napattua asukuvia. Tai vaikka kerran viikossa. Se nimittäin motivoi panostamaan asukokonaisuuksiin enemmän ihan arjessakin.
For a long while, I haven't put up any fashion pictures. Maybe it has been the lack of time to take proper pictures - maybe the lack of a photographer. I have now however been training a new one, who is so far learning very fast - thank you V! This Winter I have been using two shirts I bought from Gap Beijing a lot. My husband tells me that they are my 'Lesbian Lumberjack Look', which apparently is something good! I take it as a compliment. This is certainly something new for me - I haven't really liked shirts very much in the past. But they go well with jeans and boots. I should do this more often - have the outfit of the day photographed. I have never been the princess girl, but in the last few years I have been starting to pay much more attention to what I look like to the outside. I think it's mainly due to reading other people's blogs and getting inspired by then. Also a good outfit is like a good meal - too fastly gone. So I think it deserves to be photographed and memorized into the archives that way. What did you think of my lesbian lumberjack look?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Like in Facebook

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...